Erfarna journalister avslöjar sanningen | Sverigedemokraterna i Skara

Erfarna journalister avslöjar sanningen

Journalisterna Tommy Carlsson och Anna Ernius avslöjar sanningen om arbetet inifrån tidningsredaktioner. De berättar om politisk korrekthet, agendajournalistik, mörkande av sanningen, snyftartiklar om asylsökande och förföljelse av SD. De har tillsammans 50 års erfarenhet av journalistik, både som reportrar och chefer. Dessutom har de under 15 år varit kollegor på Västgöta-Tidningar i Skaraborg.

–Såvitt vi vet är vi de enda svenska journalisterna som öppet redovisar hur tidningar och övriga medier förföljer SD och dess medlemmar. Alla etablerade medier tävlar om att vara politiskt korrekta och att hålla sig innanför åsiktskorridoren, förklarar de erfarna journalisterna. Vi är pionjärer på det här området.

Nyligen besökte de ett öppet månadsmöte, som anordnades av SD i Skara. Där redovisade de sina erfarenheter i mediebranschen, men tog även upp personliga uppvaknanden när det gäller massinvandringens negativa konsekvenser, rättsväsendets förfall, sexbrott, statistik och otrygghet, samt även folklig resning och andra ljuspunkter. Föredraget var väldigt uppskattat både bland redan politiskt aktiva och andra intresserade.

Anna Ernius och Tommy Carlsson planerar att föra ut sitt budskap i större sammanhang och är öppna för inbjudningar.

–Vi har fått starka signaler på att det i Sverigedemokraterna ibland finns en hel del rädsla för att möta medierna. Vi har därför förberett ett utbildningsprogram med medieträning, som innehåller en verktygslåda med strategier för att hantera mediekontakter, drev och att få kontroll över intervjusituationen. En sådan utbildning kan komma att få stor betydelse inför valet.

Kontakt: carlsson.tommy.d@gmail.com, anna.ernius@gmail.com